view
|
|
soundtrack
Michel Simoncelli - Abat-Jour
MASTOFABBRO 2016 short film
Produzione: MASTOFABBRO / MELAZERO
Regia: Stefano Mastofabbro
Art Direction: Francesco Giuliani
Graphic Design: Federico Baldassarre
Musiche: Retina.it
Make up: Chiara Corsaletti
Hair styling: Danilo Spacca
Modella: Tes Linnenkoper Wonderwall Management
“Beauty is what nature has lavished upon us as a supreme gift.”
- Louis Comfort Tiffany (1848-1933)
The inspiration for this collection comes from the words of a master in stained glass art, designer and established artist of the Art Nouveau movement, who lived between the nineteenth and twentieth century.
A tribute to one of the design masters of the twentieth century, who created sensational depictions of nature with style, elegance and craftsmanship.
The collection "Abat-jour" tells the story of a young woman lost in space and time, who has kept vigor, beauty and charm unaltered.
She derides time by mocking it, and time - unaware - lets her change and transform, profuse in the purest and wildest enchantment of nature by shining its immaculate and lily light.
The delicate designs that she wears are inspired by nature, by flowers, such as wisteria, tulips, peonies, vines and ivy, which maintain strong and vibrant colors - graphic and figurative portrayal of the Belle Époque.
The lines and the volumes of the clothes derive from the Bon Ton shapes of the 50s and donate to the young woman a timeless elegance and a spontaneous freshness, almost recalling the shapes and features of the abat-jours.
|
|
|
view
|
|
soundtrack
Michel Simoncelli - Perduta nel Tempo
MASTOFABBRO 2015 short film
Produzione: MASTOFABBRO / MELAZERO
Regia: Stefano Cormino
Art Direction: Francesco Giuliani
Scenografia: Antonella Nastro
Musiche: Retina.it
Fotografia e Montaggio: Stefano Cormino
Graphic Design: Federico Baldassarre
Make Up and Hair Styling: Chiara Corsaletti
Modella: Victoria Papkovich ICE MODELS MILANO
Alba, c’è nebbia, il vapore del respiro.
Il suono di passi sul selciato riverbera tra gli edifici stretti, antichi, e si perde nel vento. Lui si protegge nel bavero del cappotto, a volte il suo sguardo si ferma, si nutre.
L’immagine di un filo, la sua mano lo sfiora, lasciandosi condurre lungo le strade.
Pochi passi ancora, prima di accedere al luogo in cui il filo trova dimora.
Nelle stanze della mente disegni di abiti, appunti visivi. La sua mano ci naviga attraverso, si
avvicina, sfogliandoli come pagine. Una donna è vestita dello
stesso filato e quei disegni prendono forma sul suo corpo. Mani tracciano linee su carta, altre lavorano a maglia. Rughe di donne segnate dal tempo. Lui, nella penombra, segue i fili, che come una ragnatela convergono in un unico punto. Cinque donne sedute lavorano, gli danno forma, struttura. Sul fondo di una stanza abiti sospesi, creati da quelle stesse mani, e toccati dalla luce, mostrano la loro essenza.
Michel si muove attorno ad essi, con le mani ne rivela la trama, le linee, ne descrive le geometrie,
modella la sua donna. Lei è lì, nel suo palazzo, e ne condivide il sogno.
|
|